Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sokszor keverik őket, ezért a félreértések elkerülése végett tegyük tisztába ezeket a definíciókat, rendben? Naná, hogy rendben.
A makett az eredeti kicsinyített – a lehetőségig alak- és mérethű, részletességében az eredetit minél jobban megközelítő – másolata, olyan, mint ezen a képen itt baloldalt. A makett a kinézetre összpontosít: pl. egy terület beépítését maketten, és nem modellen szemléltetik. Ha pedig járművek miniatűr másairól van szó, akkor azok döntően műanyag elemekből, ragasztással állnak össze, és festéssel-matricázással teszik meg rajta az utolsó simításokat az élethűség kedvéért.
|
|
Aki most kapcsolódna be, annak ajánlom először az első és második rész elolvasását a témában, amiknek most következzen a folytatása.
Szóval ott tartottunk, hogy Magyarországot is megszállta a modellező láz, és 1913-ban lezajlott az első hazai modellverseny is. A megmérettetés középpontjában a gyakorlatban is megvalósítható modellek álltak, még akkor is, ha a modellezők már jócskán érezték, hogy a nagyobb teljesítmények nem ezen az úton érhetők el. A bizonyításra azonban ekkor még nem nyílt mód, hiszen többségüknek hiányzott a gyakorlata, ami a beállításokhoz szükséges, s ezért a gépek kb.
15 éve | Seszták Gábor | 0 hozzászólás
Az E-Flite Blade széria a beltéri RC helikopterek világában az egyik legjobban csengő név. Már hét izgalmas modell készült, a kezdő pilóták és a gyakorlott repülősök is találnak az ízlésükenk megfelelő helikopter a kínálatban.
A legutolsó modell, az egy rotoros Blase mSR azoknak készült, akik nem tudják nélkülözni a koax helikopterek stabilitását, de már egy mozgékonyabb, agresszívab élményre vágynak. A 28 grammos, 19 cm hosszú, 18 cm rotor átmérőjű helikopter a világ létező legkisebb és legstabilabb, kültéren is használható FP modellje.
15 éve | Petrány András | 0 hozzászólás
Január 29-én tartotta huszadik jubileumi közgyűlését a Magyar Feltalálók Egyesülete, és a nagy koponyák Subert Istvánt hozták ki az elmúlt év legjobbjának, tengerjáró szárnyashajójával. A kupa büszke birtokosának nem ez az első sikere: hajója már világszerte több díjat besöpört.
Nemrég írtam a repülőmodellezés felfutásáról (klikk ide!), most ezt a posztomat folytatom azzal, hogy Magyarországon hogyan alakult ez a sok odafigyelést igénylő, remek hobbi.
Írtam ugye, hogy 1909 fontos dátum a magyar modellezők történetében, akkor indult meg istenigazából és szervezett formában a hazai modellező élet. A budapestiek Kőbányára, a vasúti töltésekhez, a Várhegy Vérmező felőli oldalára, esetleg a Rózsadombra jártak reptetni kreálmányaikat, ami abból állt, hogy kivárták a szélcsendes időt, majd lemérték, hogy egyenes vonalban mekkora távolságot tesznek meg siklógépeik, illetve a repülés időtartamát.
15 éve | Pályi Gergely | 0 hozzászólás
Magyarországon még annyira nem terjedt el az RC-zés, bár szerencsére egyre többen rákapnak a reptetés, autóversenyzés, hajózás örömére. A legjobb hobbi, igazi kikapcsolódás!
Nagy szerencséje van azoknak, akik egy bevált pálya közelében laknak. Ugyan még nem RC-zem régóta, de azt tapasztaltam, hogy széleskörben is nehézséget okoz a megfelelő pálya kiválasztása. Összegyűjtöttem a legbeváltabb pályákat, ha eszedbe jut még valami, írd csak meg bátran!
RC repterek:
Csillaghegy (Pusztakúti útnál lévő terület, ismertebb nevén "Gödör")
Hármashatárhegy (vitorlázó reptér)
Mátyásföld (egykori katonai reptér)
Dunabogdány (Aeroglobus sárkányrepülő tér)
Tahitótfalu (Váci-Rév Vízművek védőterület)
Pilisvörösvár ("Kis reptér" - mezőgazdasági terület)
Pilisszentlászló ("Nagy reptér" - szántó)
Nagykanizsa (modellező reptér)
RC hajó:
Kopaszi-gát (Öböl 11, Budapest 11.
A Husquarna név hallatán a legtöbb embernek a kerti munkák jutnak eszébe, a legkevésbé sem az RC modellek. Pedig a cég egyes termékei simán az RC őrültek kedvenceivé válhatnak.
A hasznos játékszerek közül: a svéd tervezők nemrégiben dobták piacra a robotfűnyírót, minden lustácska hobbikertész, vagy tehetősebb műkedvelő álmát.
Az Automower 260 ACX fűnyíró ára 4000 euró körül mozog, ami így első olvasatra hanyattvágós, másodikra viszont felötlik a kérdés: mit kap ezért cserébe az ember?
Sokféle utat talált már az emberiség határainak feszegetésére, képességeinek feltérképezésére - a modellezés is ezek közül való, és bátran mondhatjuk, hogy egyidős a homo sapiens alkotó természetével.
A díjnyertes makettek és diorámák a repülés történetét mesélik el, így a kiállítás nem csak remek látvány, de egy komoly történelem óra is.
A gála rendezőinek célja az is, hogy a vidéki makettező kluboknak is megjelenést biztosítsanak, idén például a Békéscsabai Kitt Makettező Klub mutathatja be, mit tud.
A kiállítás március 6-ig látható a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás