Modellezés: Raptor Helikopterek

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

 

Shigetada Taya a híres polihisztor, tervező, és feltalálómérnök az 1985-ös F3C világbajnokság Japán győztese,Yokohama városában született és ott tevékenykedik szorgosan, hosszú évek óta, a világ  helikoptermodellezőinek legnagyobb örömére. Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatal (USPTO) több az RC modellezéssel kapcsolatos  világszabadalmát tartja nyilván. Világszabadalmi találmányai között szerepel több olyan találmány, amit az Innovátor Helikopterbe szereltek, és amit  A Thunder Tiger Ltd gyárt. Az Innovátor RC Helikoptermodellt a Modell Hungária Kft forgalmazza.

Shigetada Taya sokgyermekes családban született, ahol a gyerekek játékos fantáziája az egekbe ért. Kisgyermekkora óta a repülés megszállottja volt, és minden álma a repülőszerkezetekről szólt. Mr.Shigetada Taya úr álmai egy stabil, és kiszámítható Helikopter köré koncentrálódtak. Hogyan lenne lehetséges végre egy olyan modellhelikoptert készíteni, ami megfelelően irányítható, és a különböző trükkös repülőfigurák kivitelezésesének a lehetőségét is magába foglalná. . Hiába tanulmányozta a reptereken és a tervrajzokban található, emberek repülésére alkalmas valódi helikoptereket, mert ezek nem voltak alkalmasak az RC modellhelikopterek számára, csak érintőlegesen. Ha a valóságos helikoptert a modellezés gyakorlatába transzformáljuk, akkor nem kapunk egy tiszta, a sorozat-gyárthatóságnak is megfelelő mintát. Akkor most mit kellene tennie? Ez volt legfőbb kérdése Shigetada Taya úrnak önmagához. A modellhelikopter tervezésekor jól látta, hogy a helikopter gyökerei Magyarországra vezetnek!

A 19 század kezdetén Forlain és Renard már készítettek nagyméretű, de csak rövid ideig működő gépezeteket. Az első helikopternek látszó ördögi masinát, Bréguet készítette 1907-ben. Az ijesztő szerkezet megrémítette az embereket, és sokan a Messiáshoz kezdtek fohászkodni kétségbeesésükben. Ebbe a rettenetes darálógéphez hasonlító repülőalkalmatosságba, csak azok a bátor pilóták mertek beleülni, akik már régen lemondtak az életük továbbfolytatásáról. Később, Bartha Miksa és dr.Madzsar József szabadalmaztatta helikopter rendszerét. Ezek a szabadalmak még a mai technikai megoldásokban is visszatükröződnek, de még kezdetleges lépések voltak. Az első világháború alatt Kármán Tódor, Petróczy, és Zurovetz készített helikoptert, amely 50 méterre emelkedett, és ott libegett ide-oda, rettenetesen durrogó motorjával. Az emberek feje felett ijesztően.lebegő masina, akkora porfelhőt kavart, hogy a látványtól és a hangzavartól teljesen halálra rémült nézősereg menekülve keresett magának menedéket a közeli dombok árnyékában. A helikoptert vezető vakmerő pilóta, aki lábait lógatva egy konyhai hokedlin ült, próbálta nyugtatgatni magát és az alatta esztelen rohangáló embereket, de a nagy robaj miatt egy szavát sem értették. Asbóth Oszkár is ott volt a kísérletezők körében, aki a stabilizálást próbálta megoldani 1928-ban. A helikopter ugyanis repülés közben, dülöngélt, ijesztően forgolódott, és egyfolytában le akart zuhanni. Szecskavágónak azért jó volt, csak stabilan repülő szerkezetnek nem nevezhetnénk. Az első, hitelesen dokumentált, valóban stabil, és bármikor megismételhető repülést 1937-ben a Focke professzor által tervezett szerkezet hajtotta végre. A háború után kísérletezők százai fondorlatosodtak a helikopter megtervezése körül. Az instabilitás, a nagy mechanikus igénybevételek, miatt sok előre nem látható probléma keletkezett. A helikopter ugyan is úgy rágta szanaszét a világ legjobb csapágyait, mint egy darálógép, és a motorok gyenge és megbízhatatlansága sok bosszúságot okozott. Az ötvenes évektől kezdődően már használhatóvá váltak a helikopterek.  Asbóth Oszkár (1891–1960) sokat tett a helikopter üzemszerű működésének érdekében, de nem ő a helikopter feltalálója. Nevét azonban szívünkben megőrizzük, mert ő is, mint sok kiváló Magyar Feltaláló, sokban hozzájárult a mai modern helikopter megalkotásában. A helikopter feltalálójának megnevezése körül folyó vitában összeverekednek a szakírók, és sokat vitatkozik a tudománytörténet is, mert a vízszintes síkban elhelyezkedő emelő légcsavarok ötletét Leonardo da Vinci vetette fel először. Elméleti téren jelentős munkát végeztek a 18. század tudósai, Lomonoszov, Paucton, Launoy, Bienvenue és Cayley.  Az első helikopter szabadalmat, amely a ma alkalmazott megoldások nagy részét tartalmazza,  Bartha Miksa és dr. Madzsar József adta be. Az első függőlegesen felszálló, ember irányította szerkezetet Zurovecz Vilmos, Petróczy István, és Kármán Tódor építette 1918- ban.  A Magyar tudósok két egymással ellentétesen forgó koaxiális rendszerben hajtott légcsavarral is kísérleteztek. Kijelenthetjük, hogy a helikopter gyökerei nagy részben Magyarországra vezetnek.

A magyar feltalálókra is gondolt Shigetada Taya nagymester, amikor fejében körvonalazódni látszott a jól működő, akrobatikus mutatványokra képes Modellhelikopter. Ez a tehetséges feltaláló a modellpilóták vizsgálatai során begyűjtött visszajelzések, és saját repülős múltjára támaszkodva, elkezdett létrehozni egy sokkal jobb modellhelikoptert, ami addig kapható volt a világ kereskedelmében. Végül megtervezte a KyoshoConcept modellhelikopter, amely forradalmasította a modellhelikopterek szerkezeti felépítését. 1998 június 21-én a Thunder Tiger Ltd. szerződést írt alá az 1985 év  F3C világbajnokságát letaroló japán győztesével Shigetada Taya úrral és a tulajdonában álló tervező irodájával egyetemben, annak reményében, hogy a cégnek ezek után  jobban fog menni az üzlet. A cég azt fontolgatta, mi lenne akkor, ha térdre kényszerítenék a Kyosho Corporationt és mindenkit, aki ebben az iparágban tevékenykedik.

Thunder Tiger Ltd. 1974-ben alakult meg, Thaiföldi Királyságban, délkelet Ázsia szívében.  Tizennégy szorgos kínai ember, akik még a Buddhizmust is magukra vállalták, nagy szorgalmukban, összeszövetkeztek, és megalakult a nagyszerű vállalat. A cég az első időkben Gumimacik, Similabdák és más ehhez hasonló játékszerek készítésében látta jövőjét. Miután a Gumimacikból elegük lett, jobbnak látták, ha modellkereskedelem irányába fordítanák a figyelmüket. 1979 decemberében a szokásos zárszámadáskor megszámolták a cég beruházásra szánható kézpénzes vagyonát, és megállapították, hogy aggodalomra nincs okuk. Lelkesedésük közepette Modellhelikopter és Repülőmodell gyártásba kezdtek. Tekintettel arra, hogy a cég embereinek halvány fogalma nem volt arról, hogyan működik egy modellhelikopter és az mire használható, valamint a modellhelikopterek motorjait nem a jó erős rizspálinka főzetével kell üzemeltetni, különböző cseles szerződéseket kezdeményeztek, a Bangkok- ban lévő központjukban. A híres tervezőmérnökökkel, és tervező irodákkal történt szerződéskötések után, a Thunder Tiger Ltd.-nek kezdtek jól menni a dolgai. Leszerződtettek minden neves tervezőt és irodát, mindenkit, akit csak meg tudtak győzni, és meg tudtak fizetni. Elcsábították az OS-MAX ördögök által megszállott főmérnökét is, aki különböző modellmotor konstrukcióján törte a fejét, éjjel és nappal, valamint  Shigetada Taya Főkonstruktőrt is minden idők legnagyobb helikopter mágusát. Ezekkel, az emberekkel a Thunder Tiger Ltd. egyből piacvezető szerepek irányába vette útját, és kezdte ledarálni üzleti vetélytársait. A kívül állók nem láttak bele a Thunder Tiger Ltd. kártyáiba és nem értették miért olyan jók a részvényeik. Azért voltak jók a részvények, mert a cég mások nevében is elkezdett modelleket  gyártani, de ezt titokban tartották. Lassan elérkezett a „minőség mindenek felett” jelszó, a cég életében és az ISO 9001 gyártási minőségbiztosítás jegyében valóban kiváló termékeket jelentek meg a kereskedelemben. Az első Thunder Tiger helikopter a Raptor 30 v1- volt, amelynek fejlesztésére közel 1 millió dollárt áldozott a cég.

A Raptor 30 meghozta a cég nagy hírnevét. Nincs élő ember, aki meg tudná mondani, hogy a cégen belül ki nevezte el ezen a néven, az első helikopterüket. Állítólag egy Buddhista szerzetest hívtak segítségül, de ma már erre senki nem emlékszik a cég telephelyein belül.   Mindenesetre sokat sejtető név lett, és mindenki megjegyezte, aki csak hallott vagy látott rádióirányítású modellhelikoptert. Az új RC Modellhelikopter a Raptor 30 mindenesetre bomba módjára robbant az RC Helikopterek világába, és lesöpört minden eddig készített hasonló szerkezetet erről a piacról. Új megoldások rafinált emelőkarok nem csak újdonságot jelentettek, hanem eddig nem látott módon, lehetővé tették a nem szokványos repülési módozatokat, a modellhelikopterek területén. Az öntőformák és szerszámok, a gyártás korszerű, és nagyszériában történő megvalósítása, a rendkívül innovatív kutatás-fejlesztés, meghozta a kívánt erőt, és tartósságot, ennek a modellhelikopter típusnak. Egyik Raptor után jött a másik Raptor, és elkezdődött a Raptorok korszaka a Thunder Tiger Ltd. történetében

2007 első felében a Thunder Tiger Ltd nagy fába kezdte belevágni nagyra nőtt fejszéjét.
Megbízást adott Shigetada Taya tervezőirodájának, hogy fejlesszenek ki egy eddig soha nem látott új irányzatot az RC Modellhelikopterek evolúciójában. Nem sajnáltak pénzt és szellemi tőkét annak érdekében, hogy titokban tartott vállalkozásuk megvalósuljon. Hatalmas tőkét fektettek bele egy olyan modellhelikopter kifejlesztésébe, amit még nem látott a világ. A gyártás racionálása az egyszerű kezelhetőség, a nagyfokú integrálás volt a vezérfonal, amelynek tartalmaznia kellett, a jövőbemutató technológiák alkalmazását, valamint a Digitális Rádiós Kommunikációk legmodernebb alkalmazásait. A mikrohullámú rádiós összeköttetést a modellpilóta és az RC Modellhelikopter között. Shigetada Taya tervezőirodája nagy lendülettel ugrott csukafejest a témába. A tervezésbe belevonták a Futaba vállalat japán illetőségű mikrohullámú szakmérnökeit, és minden fellelhető, és elérhető tapasztalatot. A terv neve ismerősen hangzik, mindenki számára, és megszületett az Innovator MD530 helikopter. Az Innovator MD 530 és annak akrobatikus változata csak az első lépés az Innovátor projekt első szériája, mint annak idején a Raptor 30. Az Innovator család többi tagja már a tervezés végső stádiumában van, és egyik Innovator fog jönni a másik Innovator után.

network.hu

 

 

A Raptor Modellhelikopterek teljes áruválasztékát megtaláljuk a Modell Hungária üzletében.

Ezek a Thunder Tiger helikopterek rendkívül bevált konstrukciók. Sokan vitatkoznak azon melyik Modellhelikopter a jobb. A T-Rex vagy a Raptor.  A véleményem az, hogy mindkettő nagyon kitűnő modellmárka. A Raptor számomra  egy hajszálnyira megelőzi méltán híres és kitűnő vetélytársát, mert ezen tanultam meg lebegni 54 éves koromban. Műszaki szemmel nézve elmondhatom, hogy mind a kettő kitűnik a modellhelikopterek piacán. Én mégis Raptor párti vagyok, mert a nagyobb Raptorok kiszámítható nyugodt viselkedése miatt nagyon megkedveltem őket. A Modell Hungária üzletében soha nem látott akció keretén belül, nagyon kedvező áron megvásárolhatjuk a Raptor helikoptereket. Aki ismeri őket a szívébe zárta, ezeket a legendás és hosszú utat megjárt modellhelikoptereket.
 


Modell Hungária

Címkék: heli helikopter modell modellezés raptor rc rc modell

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Nem csak sokat tudnak, de nagyon szépek is. Jó ízlésű ember ült a tervezőasztal mellett.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu