Modellezés: Innovator modellhelikopter

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1140 fő
  • Képek - 398 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 114 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 305 db

Üdvözlettel,

Modellezés vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

 

Shigetada Taya a híres polihisztor, tervező, és feltaláló, Yokohama városában üldögélt kertjében a cseresznyevirágos lombok alatt, és azon álmélkodott mi lenne akkor, ha a sok Concept, Raptor, és más cseles modellhelikopter után, egy olyan repülőszerkezetet adna a kiéhezett vásárlók kezébe, ami magától is tudna repülni? Tekintettel arra, hogy megunta a jól begyakorolt és tökéletesre fejlesztett 3D RC modellhelikopterek fejlesztését. Hazájában, és szerte a világban a 2005 –óta a játékhelikopterek piacán robbanásszerű gyorsasággal kezdtek elterjedni a szinte magától repülő Koaxiális modellhelikopterek, vagyis a repülő Giroszkópok. Ezeket a parányi repülő csodákat a Japán Kanto tartományban található  Kanagawa városában  élő, és ott ügyeskedő Kimio Nakamura fejlesztései tökéletesítették. Kimio Nakamura jól tudta azt, hogy az első Koaxiális Helikopterrel Magyar Tudósok kísérleteztek először. Egészen pontosan Kármán Tódor 1918- ban.  Az 1918-as esztendő óta sok víz lefolyt a Duna folyón, ezért arra gondolt repkedjünk a szobában koaxiális mini helikopterekkel, mert Japánban úgyis egyfolytában földrengés és égszakadás van. Az irigységtől pukkadozó helikopter guru, Shigetada Taya minden Raptorok tudója, úgy gondolta ki kell vennie a részét a zsíros üzletből. 2006 szomorúan esős tavaszán, saját tervezőirodájából felhívta a Thunder Tiger Ltd. ügyvezető igazgatóját és megkérdezte tőle nem unja-e a sok Raptort az irodájában. Továbbá arra kérte, találkozzanak és tanácskozzanak egy kicsit, mert sok tennivaló lenne az RC modellhelikopterek területén. A Thunder Tiger Ltd nagytekintélyű ügyvezető igazgatója, mozdulni sem tudott már, az irodájában összesokasodott Raptor helikopterektől, ezért nagyon megörült Shigetada Taya javaslatának. Később a zárt ajtók mögött, tanácskoztak a Kínai és Japán urak. Hogy miről, azt senki kívül álló soha nem fogja megtudni, mindenesetre valamit jól kifundáltak az egyszer biztos. A tanácskozás után a Thunder Tiger Ltd nagy erőbedobással nekilendült, és fejlesztésnek indult egy új alapokon nyugvó modellhelikopter.

network.hu


Eljött a nagy nap és a Thaiföldi Királyságban található Taichung városában bemutatták az Innovator MD530 modellhelikoptert. Trombiták, és harsonák örült zűrzavarában, az összegyűlt tömeg egymást letaposva igyekezett kézbe kaparintani a gyönyörű Innovator MD 530 helikoptert. Előtte azonban végig kellett hallgatniuk, a bemutatót megelőző nyitányt, a Kínai, és a Thaiwani Himnuszt, meg a sok énekest. A Thunder Tiger Ltd  vállalat nagytekintélyű elnöke, méltatta a fejlesztők áldozatos munkáját, és felszólította a színpadon tartózkodó alkalmazottait, indítsák be az Innovator Md 530 helikoptert. Azok azonnal engedelmeskedtek és  serényen felpörgették az Innovator helikopter motorját. Ezek után repkedni kezdtek a teremben összegyűlt csodálkozva bámészkodó nézősereg feje felett. Az Innovator MD 530 helikopter ide-oda repkedett a teremben és csak azért nem szórt szaloncukrot a nézők fejére, mert erről megfeledkeztek a rendezők.

 

network.hu

Innovator MD530, és Innovator 3D Performance


A Thunder Tiger célja egyértelműen az volt, hogy egy olyan rádió- távirányítású modellhelikopter családot fejlesszenek, ami nem vetélytársa a Raptor családnak, hanem egy új eddig nem ismert utakon haladva a helikopteres játék szenvedélyével megfertőzze azokat az embereket, akiknek nincsen elképzelésük arról, hogyan kell összeszerelni, és beállítani egy CCPM vezérlésű modellhelikoptert. A tervezés legfontosabb irányvonala az volt, hogy a teljesen készre szerelt, és minden a repítéshez szükséges eszközt tartalmazzon a doboza.. Irányítót, akkumulátort, töltőberendezést, és apró segédeszközöket. Az ízléses dobozból előhúzott helikopterbe betesszük a feltöltött akkumulátort, majd merészen kezünkbe vesszük az Innovátor speciális irányítóját, és  máris repülni kezdhetünk, akár egy nagyobb méretű szobában. Az Innovator helikopter vidám füttyszóval értésünkre adja, hogy ő kész a repkedésre, és mi bátran, vagy bátortalanul, de neki kezdhetünk a kezdő gyakorlatoknak.

Felhívom minden kezdő modellező figyelmét, hogy az Innovator modellhelikopter nem játékszer. Nem koaxiális, repülő giroszkóp. Kizárólag gyakorlott modellpilóta ellenőrzése alatt, vagy modellszimulátoros kiképzés után, de mindenképpen ellenőrzött feltételek mellet kezdjen az első repítéshez!  Ne törjük össze elsőre a szép, és valóban nyugodtan, kiszámíthatóan repülő helikopterünket!

Az Innovator modellhelikopter, egy összetett  rendszer, amely egy találékony integrált repülésirányító rendszert tartalmaz. A mechanikát Shigetada Taya tervezte, és a jól bevált Raptor 30 rendszere alapján épült. Az elektronika teljesen új fejlesztés amit a
Futaba Radio Systems and Innovations in Technology, útmutatásai alapján a Shenzhen  Industrial and Trade Co Ltd gyárt. A fejlesztés részben a Thunder Tiger Ltd saját fejlesztőműhelyeiben valamint Taya Inc. Thaiwanon is megtalálható mérnöki irodáiban történt. A sorozatgyártás az ISO 9001 gyártási minőségbiztosítás jegyében történik. A modellhelikopter veszélyes üzem, ezért a sorozatgyártás alkalmával biztosítani kell, hogy az üzemelő helikopter nagyfordulatszámon forgó alkatrészei ne robbanjanak szét, és az anyagfáradás miatt szétrepült alkatrészek a testi épséget ne veszélyeztessék. Az Innovator modellhelikopter ezeknek a szigorú előírásoknak maradéktalanul megfelel.

Az Innovator helikopter egy integrált vezérlőegységet tartalmaz. Az integrált vezérlőegységben több mikroprocesszor vezérli a rendszert. A jelfeldolgozó áramkörök a legmodernebb technológiákat képviselik. A mikrohullámú digitális táv-vezérlés duplex kommunikációs rendszerében nem volt szükség bonyolult távirányítót tervezni. A távirányítón a botkormányok, a repülés két módozatának, valamint az autórotációs kapcsolón kívül, nem találunk beállító lehetőséget. Ez azért van, mert az Innovator a fedélzeti számítógépes elektronikájának köszönhetően a memóriájában tárolja a repülés megvalósításához szükséges mixeléseket, szervo kitéréseket, exponenciális és lineáris értékeket, valamint az érintkező nélküli villanymotor fordulattartó értékeit. A távirányító ránézésre egyszerűnek és primitívnek tűnik pedig nem az. A távirányító Intelligens digitális kommunikációt tartalmaz, biztonsági rendszereivel együtt. Nem véletlenül nem lehet a távirányítón reverzeket állítani, nehogy a plafonba csapódjon a helikopter egy véletlenszerű gázreverznél. A szervó rendszer digitális és 3 kg nyomatékkal rendelkezik.
A fő vezérlőszoftver a központi RISC processorban fut. Az adatok több irányban vándorolnak a rendszerben. A szervomotorok FET hídjaihoz, a motor fordulatszabályzó áramkörére, aminek a szokás szerint önálló logikája és processzora van.  A bejövő digitális mikrohullámú PPM jeleket az FHSS rendszerű Diversity vevő dolgozza fel, amely össze van integrálva az egész repülésirányító rendszerrel, de meghibásodása esetén abból eltávolítható és másikra cserélhető.  A különböző átviteli úton érkezett, azonos modulációjú, azonos információt tartalmazó jelek kombinációja révén, fading hatás keletkezik. Ez megzavarhatja a digitális kommunikációt. Az egymástól kis távolságra elhelyezett két vevőantennáról vett nagyfrekvenciás jeleket, külön-külön felerősítik, és demodulálják. Erre azért van szüksége az Innovator helikopternek, hogy növeljék a repülés biztonságát. A rendszer lényege, hogy kicsi annak az esélye, hogy a vett jelek egy időben gyöngüljenek le mindkét antennán. A kétantennás rendszernek egy másik lehetősége is van, ez pedig a Fullduplex rendszer, amikor az egyik antenna, adásra, a másik vételre szolgál.  A diversity vétel növeli a helikopter biztonságos üzemeltetését. A motor fordulatszabályzó áramköre is egybe van integrálva a központi repülésrányitó rendszerrel. A tervezők azonban gondoskodtak arról, hogy amennyiben a szabályzó  meghibásodna, az könnyedén eltávolítható legyen a rendszerből. Forrasztás nélkül, egy kézmozdulattal leválasztható a központi áramkörről a motor fordulatszabályzó áramköre. Az Innovator helikopter számtalan biztonsági rendszerre épül. Ezek között az egyik legérdekesebb dolog, amikor a helikopter egy öntesztet hajt végre. Ilyet még ez előtt, senki nem látott sorozatban gyártott modellhelikopterek esetében. Varázslatos dolgok mennek végbe, amikor a részletes használati utasításban leírtak szerint „újrakalibrálást„ kérünk az Innovatortól. Ebben a folyamat az egész rendszer beállítódik. A processzor lekérdezi a botkormányok semleges állapotát, és a végkitérések maximális értékét. Ezek után magától, első látásra ijesztő módon elkezdenek zümmögni a szervómotorok és az emelőkarok elkezdenek maguktól mozogni,  és az egész kollektív rendszer állítgatni kezdi magát, a hátsó rotort is beleértve. Mintha egy láthatatlan kéz beállítaná nekünk a helikopterünket . Nahát,  hogy mik vannak,  gondoltam magamban eléggé megilletődve, amikor ezt elsőre megláttam Ezért lett ennek a helikopternek Innovator a neve. Még számtalan eddig nem tapasztalható megoldást találunk az innovator helikopterben. A Modell oldalán található egy teljesen szokványos USB port, amihez természetesen egy magyarnyelvű tökéletes számítógépes program, és egy  USB-RS-232- USB  interfész kábel tartozik Itt a magyarázat arra, hogy miért olyan egyszerű, és kapcsolóktól mentes az Innovator irányítója. A számítógépes program segítségével mindent beállíthatunk a helikopteren ami csak nekünk tetszik vagy tetszene. A program lekérdezi a helikoptert és kiírja minden paraméterét, adatát a repülési naplót, amit az innovator fedélzeti elektronikája szorgalmasan, minden repülés alkalmával feljegyez. Megtekinthetjük az akkumulátorunk életútját. Naplózhatjuk az egész folyamatábrát amit grafikus diagramok formájában megkapunk.  Ha ez még nem lenne elég nekünk, akkor ezeken felül, adatokat írhatunk ki a helikopterbe, adatokat kérdezhetünk le a helikopterből. Módosíthatunk minden beállítás, amit csak akarunk. A számítógépes program Magyar fordítása megkönnyíti a dolgunkat. Az akkumulátor is új megoldásokat tartalmaz. Saját kódja, saját védelme, saját memóriája van.


network.hu

 
Az Innovator modellhelikopter egy stabil és kiszámítható rendszer. A tervezés egyik célja egyértelműen a kezdők bevezetése a helikopterek világába. Az Innovator 3D kepeségeiről filmes dokumentumok találhatók az interneten ezekre nem térek ki. Gyakorlatban gyakran használom az Innovator MD 530 modellhelikoptert. Nem megyek ki vele a rétre, itt repülök  a kertünkben. Nincs nagy hely a gyümölcsfák miatt, de jól elboldogulok vele a kis helyeken is. Ez azt bizonyítja, hogy stabil és kiszámítható a helikopter. A 3D performance változata a gyakorlott pilóták számára készült. Az Innovator modellhelikoptereket a Modell Hungária üzletében lehet megvásárolni.

 

Modell Hungária

Címkék: heli helikopter innovator modell modellezés rc rc modell

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Hűha, ez tényleg nem semmi, tényleg kár, hogy elérhetetlen. Bár szerintem izgalmasabb, ha saját kezűleg irányított helikopterekkel vagy repülőkkel játszunk.

Válasz

Viczena Imre üzente 14 éve

Én is vettem az unokámnak egy Apache RC helikoptert, de mikor játszani kezdett vele, nagy csalódás érte, mert 4-6 perc után tölteni kellett ami elég sokáig tartott és utána megint csak 4-6 perc volt a játék. Egy szó mint száz, - 10.000.- volt és azóta ez a szobahelikopter majdnem ugyanennyi Ft-ot használt el az elemek árából. Ez van, azóta is keresünk valami élvezhetőbbet, de hát MÉREG DRÁGÁK. Erre jelenleg esélyünk sincs - sajnos.
/Pedig Mikebudán a legelőn aztán volna neki hely!!!/

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu