Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
... érkezik egy villanylevél a postaládádba. Kovan olvasónk lényegretörően csak annyit írt, nézzem meg a linket, ő még ilyet nem látott.
Megnéztem. Az állam leesett. Azt hittem, hogy a modellező perverzióknak minden irányát ismerem, vagy legalább hallottam róla. Hát nem, nagyon nem. Ki a fene gondolná, hogy léteztek valaha elektromos trolibuszok? Méghozzá gyönyörűek, csodásan működők. A leírások szerint HO méretarány, tehát pontosan a HO terepasztalokra van kitalálva. Ma már vannak mindenféle indukciós pályákat követő kisautók, amikkel életet lehet vinni a terepasztalok sínpályán kívüli részébe is, de ez egy nagyjából fél évszázados, nagyon elegáns megoldása a problémának.
Nagyon érdekes az is, hogyan kerülnek a kis elektromos trolibuszok egy akvarisztikával foglalkozó magazinba, ahová az említett link vezetett. Pofonegyszerű: a gyártó Eheim cég ilyen áramszedős modellekkel vált ismertté, és alapozta meg későbbi üzleti sikereit. Eheim úr a korábban csődbe ment Europa Technische Spielwaren cégtől -ahol korábban maga is dolgozott- vette át a trolikat, és fejlesztette őket tovább. Modellvasút-kiegészítőket is gyártott, sőt a híres Faller-rendszerbe is beillesztették a modelleket. A terepasztalokhoz kapcsolódó bizgentyűk fejlesztése közben megalkottak egy vízpumpát is (gondolom, vízesések, csobogók létrehozásához találták ki). Erről a bizonyos pumpáról kiderült, hogy nem csak a modellezők tudják jól használni, hanem az akvaristák is. Ez a piac pedig úgy tűnik kellően erős volt ahhoz, hogy Eheim úr inkább a vízpumpák és egyéb akvarisztikai kiegészítők gyártására koncentráljon, így eladta a többi cucc gyártási jogát a BraWa cégnek. Ami igazán meglepett, hogy a BraWa 2001-ig gyártotta ezeket a régimódi játékokat.
Minden egyes alkatrészük időutazás, érdemes pár vonatkozó videót megnézni, mert olyan hangulatuk van ezeknek a kis kerekded formájú, meleg, sárgás fénnyel maguk elé világító kis modelleknek, hogy az ember könnyekig hatódik tőle.
Akit érdekel, videot is nézhet róla (nem sikerült embeddelnem)
http://www.youtube.com/watch?v=WLYtoOgheqw
forrás: www.kisauto.blog.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A miniatűr RC helikopterek bikája: G.T. Model 5888
Megnyílt a világ legnagyobb makett-repülőtere
V. Makettinfo Kupa Jászberényben
Egykori rabtábor teljes makettjét kapta meg az Emlékpont Múzeum