Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Elgondolkoztam, hogy tulajdonképpen mi is kell ahhoz hogy az ember belevágjon a vasútmodellezésbe. Először is a vasút és a technika szeretete. Aztán nem árt még a következő tulajdonság és feltétel halmaz megfelelő elegye sem (a felsorolás nem sorrendiséget takar):
és ami még nem árt az a rendszerező képesség és a rendszeretet. :) :)
No mármost ha a fentiek úgy nagyjából adottak akkor ugye az ember elkezd gondolkozni, hogy hogyan is fogjon bele???
Én kb. 6 éves koromban 'fertőződtem' meg - habár ez már nagyon régen volt, úgy az ötvenes évek derekán - amikor édesapám az egyik karácsonyra egy az akkor Pénzverde által gyártott PV modellvasúttal lepett meg. Ma ezek már szinte múzeális értéknek számítanak, de néhány gyűjtő most is működőképes játékokkal rendelkezik.
Néha fel-fel bukkannak vasútmodell kiállításokon és lehet találni őket a régi játék és vasútmodell kereskedők egy részénél is + a VATERÁN a vasútmodell gyüjteményekben.
Mivel ez 0 méretű modellvasút, ezért a pályát összerakva meglehetősen sok helyet foglal(t). E miatt azután viszonylag hamar megváltunk tőle.
Úgy 12 éves koromban kaptam az első TT méretarányú vasutamat. (A vasútmodellek méretarányairól és szabványos nagyságaikról a WIKIPÉDIÁN találsz részletesebb leírást. Érdemes elolvasni.)
Mint általában nagyon sokan én is egy kis kezdőkészlettel kezdtem ami körülbelül így nézett ki:
Egy kör vagy ovál pálya, egy gőzmozdony két személykocsi, menetszabályozó (még elemről müködött!) és összekötő kábel.
Most is lehet kapni hasonlókat újonnan és használtan is.
A kezdőkészletet aztán több bővítés (sinek, váltók, mozdonyok kocsik, egyéb kiegészítők) és újabb készlet(ek) megvétele követte. Többnyire karácsonykor került játékba, mert a pályák felépítése és a 'vasútüzem' életben tartására csak ekkor volt idő. Aztán egy időre leállt a gyüjtögetés.
Új lendületet akkor kapott, amikor megszületet a fiam!! S bár már ennek is közel harmincon éve, azóta is - némi pihenőkkel - folyamatosan tart....
A TT (Table Top) méretarányú vasútmodellek történetéről - ha érdekel - Bejczi Gábor vasútmodellező kollegánk tollából itt találsz rövid leírást
forrás: http://vasuttamblog.blog.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megnyílt a gigantikus makett reptér és terepasztal Hamburgban
A vasútmodellezés - 2.
A vasútmodellezés - 1.
Nyári Modell és Makett kiállítások