Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kis (vagy nem is annyira kicsi) útmutatás a totalcar blogjáról az autófényezésről, alapfokon, de kimerítően:
"Kérdezzetek csak meg egy fényezőt, alá fogja támasztani: a jó alapanyag, és a megfelelő szerszámok nagyban befolyásolják munkánk végeredményét. A mi esetünkben a felhordandó anyag eleve a szerszámba van töltve, nem kell keverési arányokkal, higítással, levegőnyomás beállításával bajlódni, a festék felhasználásra készen, szórófejes dobozban vár a bevetésre. Úgy hívják, festék spray. Sokan használnak alapozót is festés előtt, én be kell valljam, sosem tettem a fedőréteg alá alapozót. Tapasztalatom szerint a jó minőségű modellfestékek tökéletesen tapadnak a zsírtalanított műanyagfelülethez, általában elég jól is fednek, és öszintén megmondom, kifejezetten ódzkodom a túl sok réteg fehordásától, mert azzal az apró részleteket jobban elfedjük.
Nagyon fontos a felület megfelelő előkészítése. Zsírtalanításhoz olyan, nem agresszív anyagot kell használni, ami egyáltalán nem támadja meg az adott felületet. Ha tömítésre, simításra szoruló felületek vannak a modellen, azt makettekhez kifejlesztett tömítőmasszával lehet feltölteni, amit pontosan ugyanúgy lehet alakítani, mint az igazi autóknál. Lehet szárazon és nedvesen csiszolni, persze itt is fontos a megfelelő szerszám, de még fontosabb a tapasztalat. Szerencsére a Willysnél nem sok helyre kellene, és most még oda sem hordunk fel tömítőt, mert egy teljesen kezdő nagyobb eséllyel fogja elrontani ezt a műveletet, mint hogy a megfelelő végeredményt kapja, ezért kihagyjuk. Nekünk most csak annyi a feladatunk, hogy zsírtalanítsunk, és a le nem festendő felületeket kimaszkoljuk. Amelyik el kezd hülyéskedni, és Jim Carrey-t emlegetni, azt szétültetem.
Maszkolásnak azt a folyamatot nevezik, amikor a nem festendő felületeket különböző anyagok segítségével kitakarjuk. Itt is hihetetlen kreativitással oldották meg elődeink a dolgokat, ezért számtalan módszer közül válogathatunk. Fontos, hogy legyen jó minőségű maszkolószalag a háznál. Onnan tudjuk, hogy jó minőségű, hogy elég jól tapad, nem fújja le a sűrítet levegő, amivel a festéket porlasztjuk, de azért annyira nem ragad a felülethez, hogy az esetleg korábban felhordott fetékréteget lehántsa. Ilyen szalaggal jól lehet dolgozni, egyenes éleknél csak hozzápasszítja az ember a szalag szélét, de ha bonyolultabb határolófelületet kell kiragasztani, sniccerrel szabhatjuk is. Aztán a nagy felületeket újságpapírral, nájlonnal takarhatjuk, hogy ne kelljen pocsékolni a drága időnket, meg a ragasztószalagot. Egészen nagy, összetett felületeknél lehet egy másik trükköt is alkalmazni, amit egyik fényező ismerőstől tanultam. Ha nagyon bonyolult formájú a felület, és hosszadalmas lenne a beborításuk, ragasztásuk, egész egyszerűen alufóliát terített és nyomkodott rá. Megdöbbentő volt látni, milyen gyorsan tudott kábelkorbácsot lemaszkolni ezzel a módszerrel. Mivel a fólia tartósan megőrzi a formát, sokszor ragasztószalag sem kell a rögzítéshez, helyén marad, mint a tízóraira csomagolt zsömlén."
a folytatáshoz kattints ide.
forrás: www.kisauto.blog.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A miniatűr RC helikopterek bikája: G.T. Model 5888
V. Makettinfo Kupa Jászberényben
Kétezer makett a tárlókban
RC KITT - te is lehetsz Knight Rider