Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Modellezés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Modellezés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mindig is szerettem a vitorlásokat, de a modellek gyűjtése csak pár éve ragadott magával. Akkor ugyanis Londonban volt szerencsém eltölteni egy pár napot, ahol megnéztük a Greenwichben, szárazdokkba helyezett híres teaklippert, a Cutty Sarkot. Amúgy ez az egyetlen teaklipper, amit ránk hagyott az utókor.
Minden hajó modell gyűjtő ismeri ezt az impozáns vitorlást. Sudár, áramvonalas alakjával és sok vitorlájával egyedi hajó, mely minden modellezőnél alap darab.
A Cutty Sark története a 19. század elejére nyúlik vissza. Kimondottan kereskedelmi célra épült, mint akkor néhány hajó: a tea szállítmányozására.
Paramétereit 1845-ből való elméleti számításoknak köszönheti. A klipperek három árbóccal és teljes vitorlázattal épültek. Keresztvitorlákat alkalmaztak az árbócokon, a magányos vitorláknak nem volt saját árbóca. A keresztvitorlák mellé szárnyvitorlákat is kifeszítettek, így nem volt ritka, hogy akár ötven vitorlával is fel volt szerelve egy klipper.
E hajók sebessége akkoriban meglehetősen gyorsnak számított. Átlagosan 6-7 csomóval haladtak, de kedvező szélben akár 21 csomóval is mehettek. A sebesség Kína és Anglia között nagyon is számított, ugyanis a befutó hajó különleges jutalomban részesült, mindamellett, hogy a teával való kereskedelemben is nagy előnyre tett szert.
A klippereket a gőzhajók szorították ki a kereskedelemből, mikor megnyitották a Szuezi csatornát. A közel 3-4 hónapos hajóút így 60 napra csökkent.
A Cutty Sark jelenleg tengerészeti múzeumként működik, Greenwich büszkélkedhet vele. Na de nem hiányozhat egy modellező polcáról sem! A gyönyörű Cutty Sark mellett számos szép történelmi hajómodellt találhatsz a modellHungária honlapján!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!